Kundestøtte – et steg innenfor bransjen

For mange er kundestøtte nærmest et skjellsord, da det finnes mye dårlig hjelp å finne der ute i den store verden. I tillegg er det nok mange som kobler sammen telefonundersøkelser med disse irriterende menneskene og de som skal hjelpe oss når vi har problemer med noen ting.

Å jobbe innen kundestøtte på nettcasino

Det kan være en utfordring å møte alle spillere på deres premisser til enhver tid, men de fleste nettcasinoer tar sin kundestøtte på alvor, og gjør sitt beste for å tilfredsstille spillerne sine. Når man har en jobb som dette, må man regne med å jobbe varierte vakter, gjerne turnus som dekker hele døgnet, og ikke minst må man ofte jobbe i helgene. Dette er det mange som liker, og noen foretrekker faktisk å jobbe bare nattevakter, eller helgevakter, slik at de har dagene i ukene fri til å drive med de har lyst til. Les mer info i vår artikkel Hvordan få en økonomisk jobb på et nettcasino for å få vite mer også om de økonomiske sidene av denne jobben.

En klar fordel med å ta en slik jobb, er at du får reise rundt i Europa og verden, og du kan bo i ulike land mens du har en jobb som tillater både at du kan leke turist, og være fastboende på samme tid. Slik får du oppleve flere sider av kulturen i de landene du bor og jobber i. Vi kan nevne både Malta, Tyrkia og Storbritannia som eksempler på land der man ofte finner denne typen jobb – og lønnen er slett ikke dårlig, sett i lokal målestokk!

Hva kreves for å få en slik jobb?

Som sagt er kundestøtte en veldig viktig del av imaget som et nettcasino bygger opp, og det er derfor ikke så lett å få denne type jobb som man skulle tro. Men det betyr ikke at det er veldig vanskelig – det kommer bare med noen krav som absolutt må oppfylles. Det viktigste er nok erfaring, her vil de fleste være enige i at man kommer langt med å ha hatt en jobb eller to tidligere som ligger i samme gate. Enten du har vært med i supportteamet til Telenor, stått i kassen på lokalbutikken eller har solgt lokalavisen over telefon, så er det kundebehandling, og dette er svært viktig å ha vært i kontakt med. Og personlig egnethet er noe av det første de ser etter på søkere, da de fleste vil gi en svært grundig opplæring ved ansettelse.

Mange vil også kreve at du har minst ett, aller helst flere, fremmedspråk å lene seg på i tillegg til norsk. Ofte må du regne med å jobbe med tre-fire ulike språk i en slik stilling, selv om du kanskje ikke har bruk for alle språkene hele tiden. Du bør også være rimelig greit flink på data, da mange av henvendelsene skjer elektronisk. Dersom du kommuniserer bra med andre og snakker bra engelsk, samt kan jobbe både individuelt og sammen med andre, har du et godt utgangspunkt for en jobb innen kundestøtte på nettcasino.

Å lære fort er en selvfølge i et miljø som utvikler seg i et så høyt tempo som nettcasino, og dette inkluderer å sette seg på et fly og bli del av et nytt land og en ny kultur. Dette blir helt sikkert en erfaring som du kan lære mye av, dersom du er åpen for nye inntrykk.